czwartek, 7 kwietnia 2011

Człowiek się uczy do końca życia

Gdy po zrobieniu zdjęć, zastanawiam się nad obróbką, staram się dobrać odpowiednie parametry suwaczków itp., to pojawia się problem jak na zdjęciu poniżej. Przypadkowo zauważyłem, że w dwóch różnych programach, to samo zdjęcie, wyświetlane jest inaczej. Pytanie dlaczego? Ja już to wiem, bo życzliwi ludzie z pewnego forum foto, na którym się udzielam, powiedzieli mi co jest powodem przekłamań. Jest to przetwarzanie (o ile się nie mylę) RGB i sRGB. Przy tym pierwszym kolory mogą być blade, przy tym drugim wyświetlają się prawidłowo. I tak właśnie zdjęcie od lewej pochodzi z programu XnView jako RGB, zdjęcie z prawej pochodzi z GIMP-a jako sRGB. Stąd różnica w nasyceniu. Teraz się tylko obawiam czy w takim razie w poprzednich zdjęciach czasem niepotrzebnie podkręcałem suwaczki? Dodam, że XnView sobie bardzo cenię od łądnych paru lat i służy mi jako przeglądarka plików. To właśnie na podstawie wyświetlanych w tym programie zdjęć, dochodziłem do wniosków, że należy zwiększyć nasycenie etc. Może niepotrzebnie? Nie wiem. Zostawmy ten temat jako zamknięty. Nie chcę sobie psuć humoru :)
Póki co, zapytałem swego mentora jakie on ma ustawienia i spróbuję je zsynchronizować. Wówczas będę miał pewność co do wyświetlanych kolorów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przeczytanie