sobota, 30 kwietnia 2011

Sokole oko

Dziś zająłem się obróbką zdjęć, które wykonałem tydzień temu. Co prawda tydzień temu już je obrabiałem, ale zawsze znajdzie się coś, co chce się poprawić, bo po kilkugodzinnym wpatrywaniu się w monitor celem dokonania poprawek, robi się już mętlik w głowie i dostaje się oczopląsu, dlatego warto na drugi czy kolejny dzień jeszcze raz spojrzeć, co by nie poprawić tego, co już poprawialiśmy :)
Właśnie dziś, a dokładniej jakąś godzinę wcześniej, w jednym z programów, zauważyłem różnicę w porównaniu z innym, tym samym zdjęciem, aczkolwiek z opcją korekty obiektywu.
Pokazuję i Wam, co zauważyłem, a czego nie wiem. Założę się, że z porównania jakie poniżej zaprezentuję, nie wyciągniecie żadnych wniosków - ot niby te same zdjęcia. Nic bardziej mylnego.

Zdjęcie po lewej jest bez korekty.
Zdjęcie po prawej z korektą obiektywu 18-200.
Jest to jedno i to samo zdjęcie, ale z i bez użycia wspomnianej wyżej korekty.
W celu powiększenia otwórz w nowej karcie.


Bez korekty


Z korektą


No i właśnie nie wiem teraz czy obie fotografie są poprawne czy tylko jedna z nich, jak mniemam ta druga. Nie wiem czy każdy obiektyw ma różne preferencje i dlatego jest taka różnica czy owszem każdy obiektyw ma swoje preferencje, ale zdjęcie z prawej jest bardziej poprawne.
Napisałem już do swojego mentora w tej sprawie. Zobaczymy co odpowie.
Napiszę jeszcze w tej sprawie jakby ktoś z Was był ciekaw wyjaśnienia mojego mentora.
...
Trochę późno, ale wyjaśniam. Oba zdjęcia są poprawne, tyle, że to z korektą lepiej wygląda. Dostałem zalecenie, aby jednak nie używać korekty do innego szkła niż to, które używałem, ponieważ mogę wystąpić niechciane defekty, a więc więcej z tego nie skorzystam lub skorzystam, jeśli nie zauważę żadnych defektów, jak choćby w przypadku powyższego przykładu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za przeczytanie